Inline Shanghai: tipy na skvělé bruslení

27.03.2011 22:03

Zima je za námi a od hnusně vlhkého léta nás dělí pár týdnů krásného počasí. Na první pohled se může zdát, že sport je to poslední, co megaměsto jako Šanghaj může nabídnout - snad s výjimkou fitek, bazénů a krytého lyžařského svahu. Málokdo ví, že Šanghaj je opravdovým inline rájem. (A pokud se snad na bruslení necítíte, není problém si půjčit kolo a trasu s bruslaři absolvovat coby support car. :-)

Julie VolfovaKaždý, kdo strávil v Šanghaji byť jen pár hodin a viděl provoz na místních ulicích, by teď mohl mít pocit, že se autor těchto řádek asi zbláznil, nebo si platí naprosto šílenou životní pojistku - anebo obojí. Ale není tomu tak. Autor i s přáteli se po šanghajských parcích, ulicích a průmyslových zónách prohání už několik let a báječně si to užívají. Protože jen málokde si zajezdíte tak skvěle jako tady.

I když jste na inlajnech nikdy nestáli, nemusíte se ničeho obávat. Pro začátečníky nebo na rozbruslení po zimě je ideální např. Century Park v Pudongu (metro Line 2, zast. Scientific Museum.) Na rozhraní mezi metrem a proslulým trhem se nalézá i malý obchůdek se sportovními potřebami, kde si můžete brusle půjčit za cca 20rmb. Pokročilí uvítají velmi širokou nabídku bruslí renomovaných značek (hlavně K2 a Rollerblade), k prodeji za více než zajímavé ceny. (Brusle jsou opravdu originální, nejedná se o fejky.) Nad zastávkou je velké prostranství pouze pro pěší, kde trénují děti a začátečníci na malém okruhu. Po pár kolečkách vás to možná přestane bavit a tak přejdete přes most k západní bráně do Century Parku. Doporučujeme brusle sundat, protože na konci mostu jsou kamenné schody. Century Park je největší park v Šanghaji a nabízí mnoho tras lemovaných stánky s občerstvením a WC. Zpátky do centra se dostanete buď z jižní strany - zast. Century Park (Line 2), nebo z jihovýchodního rohu (konečná zast. Line 7 Huamu Rd.) V Century Parku se nesmí jezdit na vlastním kole, ale je tam půjčovna dvoukol.

Bruslení v Century Parku není špatné, navíc bruslařům vyhovuje i skutečnost, že jsou v relativním tichu a klidu, mimo šrumec a zplodiny šanghajské dopravy. Nicméně to opravdové ježdění začíná až za branami parku. Silnice kolem celého parku mají klasický pruh pro mopedisty a cyklisty, oddělený plotem, takže pokud si člověk trochu hlídá co se děje za ním, tak má před sebou přesně 5km nádherného asfaltu. Pro běžného Číňana je laowai svištící na bruslích tak trochu jako příšera ze sci-fi, a tak na něj zezadu troubí, někdy dost intenzivně. Chvíli trvá než si na to člověk zvykne a začne to brát ne jako ofenzivní signál k útoku, ale čistě věcně jako - užitečnou - informaci, "Jsem za tebou a jedu."

A to je ten okamžik, kdy je možné opustit navigační pohodlí cesty kolem parku a vydat se východním směrem na průzkum asfaltové džungle. Čekají vás tam nádherné kilometry podél tichých kanálů, stromořadí nových vilových čtvrtí a dále na východ víkendově osiřelé průmyslové zóny s desítkami kilometrů komunikací. Všude naprosto prvotřídní asfalt, zato však vpodstatě nulová doprava. Budete sami překvapeni, jak rychle si na tento komfort zvyknete a jak budete v budoucnu při kodrcání se po uzoučké stezce někde v Evropě vzpomínat se slzou v oku na šanghajské jízdy. Nikdo vám nebude věřit, že je možné ujet 30-40km za odpoledne bez toho, abyste jediný kilometr jeli dvakrát.

O bruslení na ostrůvcích v deltě Dlouhé řeky zase někdy příště.

 

 

Pokud se budete chtít jet někdy projet, pošlete zprávu nebo zavolejte na 137 649 630 15 (Lukáš), rád se přidám. A na závěr jedno video z nočního bruslení v Pudongu pro inspiraci ...

Night inline skating in Shanghai... from Kaara Lex on Vimeo.

Zpět