Tip na výbornou kávu v Šanghaji

24.11.2011 11:40

V.Cofe ShanghaiČína je pověstná čajem, i když zrovna v Šanghaji a okolí se jako naschvál pije druh zvaný Longjing, který má snad nejmenší "gule" ze všech. Ale stejně, i u největšího milce čaje se po několika stech hektolitrech dostaví syndrom naprostého vypití. (Zajímavé je, že u piva tento stav nenastává, ale to je asi námět na jiný článek. :-)
Pokud všudypřítomný Starbucks není zrovna vaším šálkem kávy, tak je překvapivě docela těžké najít kavárnu s opravdu dobrou kávou. Nevím jestli je to typickm čínským hledáním nejlevnějšího grálu na vstupu, špatnou údržbou mašin, nebo chutnou šanghajskou vodičkou, ale dobré kafe vám prostě uvaří málokde. Co s tím? No je to sice tak trochu proti manažerským zásadám, ale jako v mnoha jiných oborech činnosti v Číně, i v tomto případě velmi dobrého výsledku člověk dosáhne, když si všechno udělá sám.

Tedy úplně všechno ne, kávu je třeba někde upražit a koupit. A tady přichází ke slovu internetová pražírna kávy V.Coffee. Majitel firmy Ben Knopp je Evropan  a tak není divu, že káva chutná a voní skvěle. Protože v Šanghaji bohužel ani po těch letech stále nemám doma presovač, koupil jsem kávu namletou na filtr, kolumbijskou Supremo, a když už jsem byl v tom klikání, přihodil jsem do košíku na vyzkoušení i domácí yunnanskou. Ta byla výrazně levnější, zato však chuťově vynikající - ideální stav. Na to, že se jednalo o pouhou překapávanou kávu, byl výsledek výtečný a poměr cena výkon naprosto nešanghajský.

Internetový obchod nabízí různé způsoby placení a doručení, já jsem si kávu objednal cca v 17:00 a druhý den v 9 ráno mně již budil poslíček. Kromě internetového prodeje nabízí V Coffee i kávovary a kompletní gastro servis, takže pokud máte ve vaší firmě, restauraci nebo hotelu pocit, že by bylo možné obohatit kuchyňku, rádi vám zpracují nabídku.

I když mám tu čest znát se s majiteli firmy již několik let, neberte tento článek jako skrytou reklamu. Je to zcela otevřené doporučení pro ty, kterým v Šanghaji a celé Číně chybí dobré kafe. Nicméně jsem známosti využil alespoň pro získání zajímavé slevy pro členy CSK klubu. Pokud ji budete chtít využít, napište mi o slevový kód mailem, je třeba ho zadat před placením. (ochutnal a sepsal Lukáš H.)
 

Zpět